REFLEXIÓ
TEMA 3. Factors psicològics implicats en l’aprenentatge: Factors intrapersonals
del procés d’ensenyament-aprenentatge.
Al llarg d’aquest tema hem treballat
quin són aquells diversos factors que influeixen en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge.
Aquests els podem dividir en:
-Processos cognitius:
dintre dels quals trobem la memòria, l’atenció i la intel·ligència.
-Processos afectius: on
trobem la personalitat i la motivació.
-La metacognició.
Tots aquest factors hi ha que tenir-los
en compte a l’hora de realitzar les nostres classes, ja que tot el que fem
dintre de l’aula influeix tant en l’atenció com en la motivació dels nostres
alumnes. Per tant, hem de fer que aquells aprenentatge que volem transmetre als
nens captin la seva atenció, i per això han d’estar basats en els seus
interessos personals. Tot això farà que el procés d’ensenyament aprenentatge
sigui productiu i perduri en el temps.
Penso que el més important en el moment
de relacionar tots els continguts treballats en aquest tema amb la nostra
futura professió com a mestres, és el fet d’aconseguir ser conscient de les
necessitats individuals de cada nen i de les de tot el grup. Ja que un mestre
no pot programar el dia a dia pensant en
ell mateix i en els seus interessos, sinó que ho hem de fer pensant en els
infants, els nens sempre han de ser els protagonistes de l’aprenentatge. Per
tant s’ha d’aconseguir que els infants sentin que formen part de l’aula, si tot
això es dona dintre de la classe arribarem a aconseguirem aquells resultats que
esperàvem.
Pot ser si miro cap al meu futur com a
docent, un dels aspectes que hem dona més respecte i por, és el fet de que els
nens no escoltin o no estiguin motivats per allò que treballem. Per tant, penso
que aquest tema és clau en la vida de un mestre.
Finalment dir, que tots els aspectes
anteriorment comentats han d’estar relacionats, ja que no aconseguirem que un
nin presti atenció sinó està motivat, si no li interessa la temàtica, etc. Per tant,
hem d’afavorir oportunitats d’expressió als nens per a poder conèixer tot allò
que pensen i senten, i així anar creant un camí cap a un aprenentatge
perdurable en el temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario