martes, 15 de enero de 2013

Reflexió Tema 3



REFLEXIÓ TEMA 3. Factors psicològics implicats en l’aprenentatge: Factors intrapersonals del procés d’ensenyament-aprenentatge.


Al llarg d’aquest tema hem treballat quin són aquells diversos factors que influeixen en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge. Aquests els podem dividir en:

 -Processos cognitius: dintre dels quals trobem la memòria, l’atenció i la intel·ligència.

-Processos afectius: on trobem la personalitat i la motivació.

-La metacognició.

Tots aquest factors hi ha que tenir-los en compte a l’hora de realitzar les nostres classes, ja que tot el que fem dintre de l’aula influeix tant en l’atenció com en la motivació dels nostres alumnes. Per tant, hem de fer que aquells aprenentatge que volem transmetre als nens captin la seva atenció, i per això han d’estar basats en els seus interessos personals. Tot això farà que el procés d’ensenyament aprenentatge sigui productiu i perduri en el temps.

Penso que el més important en el moment de relacionar tots els continguts treballats en aquest tema amb la nostra futura professió com a mestres, és el fet d’aconseguir ser conscient de les necessitats individuals de cada nen i de les de tot el grup. Ja que un mestre no pot  programar el dia a dia pensant en ell mateix i en els seus interessos, sinó que ho hem de fer pensant en els infants, els nens sempre han de ser els protagonistes de l’aprenentatge. Per tant s’ha d’aconseguir que els infants sentin que formen part de l’aula, si tot això es dona dintre de la classe arribarem a aconseguirem aquells resultats que esperàvem.

Pot ser si miro cap al meu futur com a docent, un dels aspectes que hem dona més respecte i por, és el fet de que els nens no escoltin o no estiguin motivats per allò que treballem. Per tant, penso que aquest tema és clau en la vida de un mestre.

Finalment dir, que tots els aspectes anteriorment comentats han d’estar relacionats, ja que no aconseguirem que un nin presti atenció sinó està motivat, si no li interessa la temàtica, etc. Per tant, hem d’afavorir oportunitats d’expressió als nens per a poder conèixer tot allò que pensen i senten, i així anar creant un camí cap a un aprenentatge perdurable en el temps.

No hay comentarios:

Publicar un comentario